~~Bergeland Blomsterdekoratør Vgs2 ~~

onsdag 10. februar 2010

Brude bukett
På den brudebuketter jeg skulle lage bestemte jeg meg får å lage formen av ståltråd. Da begynte jeg med å feste flora-teip på alle ståltrådene som jeg skulle bruke for å kunne lage formen. Det er akkurat den samme tekinkken som man bruker når vi skal stifte blomser til brudebukett, men når "stiftet" jeg bare ståltråden.










Når jeg var fedig med å "stifte" ståltråden så begynte jeg å lage et håndtak så lage formen på buketten ved å tvinne/ flette sammen ståltråden slik at det ble et fint mønster. Med alt det grønne materialene og blomstene jeg skulle bruke kunne jeg tvinne/flette opp og ned i stative slik at det henger godt på plass.








På dette bilde se vi at jeg har lagt på forskjellige grønne materialer. Da har jeg jo tvinnet/ flettet materialene opp og ned i stativet for at det skulle sitte på plass. Jeg har ikke brukt andre hjelpemiddler til å få det til å sitte bare stativet.



















Her har jeg tvinnet/ flettet på populusgreiner og brudeslør.

















Her har jeg lagt til flere strå og en flamingoblomst som jeg bare har flettet i stativet.



















Til slutt måtte jeg lime på noen araberstjerne blomster for å få en finere helhet på produktet. På dette bilde ser dere sluttresultatet.

1 kommentar: