~~Bergeland Blomsterdekoratør Vgs2 ~~

torsdag 4. mars 2010

BUKETT OG DEKORASJON UKE 9-10

Det vi skulle gjøre på denne opp var å få øve oss på bukett og dekorasjon.
Da startet jeg med å lage en høy åpen bukett, slik at jeg fikk utnytte de lange stilkene.
helt i begynnelsen slet jeg veldig, men etter hvert gikk det bedre. Jeg har da bilder av to forskjellige produkter.

Denne buketten er høy og åpen, det ser vi når det er luft- og kan se mellom blomstene.















Buketten er laget i dekorativ stil, og det at det er en åpen rund bukettblomstene, proporsjonene er 2/3 over bindepunktet og 1/3 under bindepunktet. I denne buketten er stilkene satt i spiral.

Roser 10 x 18,- = 180,-
Stilgras 2 x 2,- = 4,-
Panikum 5 x 12,- = 60,-

Total = 244,-

Denne buketter er høy, men lukket, fordi rosene var blitt så utsprunget.




















Denne buketten er er veldig klassisk, fordi jeg har bare brukt en type blomst. Det er 2/3 del over bindepunket og 1/3 del under bindepunktet.
jeg kunne ha øvd mer på formen på buketten og fått en mer rund/ sirkel form.

Roser 10 x 18,- = 180 ,-

2 kommentarer:

  1. Fine buketter, Elisabeth, og fint om bukettene :) Har du noen kompetansemål og egne læremål du brukte i arbeidet med buketten?

    SvarSlett